Uzman Diş Hekimliği Hizmetleri

İmplant nedir? Herkese yapılabilir mi?

Çeşitli nedenlerle diş ya da dişlerini kaybetmiş kişiye implant tedavisi ile  kendine aitmiş gibi yeniden “”diş” yapılabilir. İmplant tedavisi, çene gelişimini tamamlamış ve genel sağlık durumu iyi olan her hastada uygulanabilir. Çok nadir görülen bazı sağlık problemlerine sahip hastalar dışında iyi ağız hijyenine sahip, diğer dental problemleri giderilmiş hastalarda implant tedavisi uzun yıllardır  %97’ye varan başarı oranıyla uygulanmaktadır. Ayrıca son yıllarda görüntüleme ve ileri cerrahi tekniklerin gelişmesi implant için yetersiz kemik kavramını neredeyse geçersiz kılmıştır.

Tedavi sırasında çok acı hisseder miyim? Seanslar ne kadar sürer?

İmplant operasyonu sırasında ve sonrasında hastanın duyduğu ağrının seviyesi, diş çekimi işleminde hissedilen ağrıdan daha düşük seviyelerdedi. Uygun fiziki şartlarda ve tecrübeli bir ekip ile gayet konforlu bir operasyondur. Normal bir vakada bir implantın yerleştirilmesi 10 dakika gibi gayet kısa sürelerde sınırlandırılabilmektedir. İşlem esnasında yeterli uyuşukluğun sağlanması ve sonrası şişme, morarma ve ağrı gibi problemlerin giderilmesi için uygulanan medikasyonlarla hastalar rahat bir ameliyat sonrası geçirmektedirler.

İmplantın diğer tedavilere göre avantajı nedir?

İmplant tedavisinin en önemli avantajı, komşu doğal dişlerde herhangi bir küçültme işlemi gerektirmediğinden sağlıklı dişlerin zarar görmemesidir. Bunun yanında kemik erimesini engellemesi, yapılan protezlerin hastanın kendi dişine en yakın hissiyatı sağlaması, genellikle çok basit ve kısa süren bir operasyonla işlemin tamamlanması da diğer önemli avantajları arasındadır. Ayrıca dental implantlar, doğal gülüşünüzü de geri kazanmaya yardımcı olurlar. Hastalar doğal gülüşünü geri kazandığında da özgüveni yüksek ve mutlu bireyler haline gelirler.

Yurtdışına göre Türkiye’de implant tedavisi yaptırmanın avantajları nelerdir? Daha ucuz mudur?

Günümüzde Türkiye; modern hastaneleri, gelişmiş imkanları, alanlarında uzmanlaşmış olan deneyimli hekimleri gibi pek çok imkanıyla, özellikle kardiyolojik hastalıklar, organ nakli, saç ekimi, estetik operasyonlar ve dental implant gibi alanlarda üstün kalitede hizmet veren bir ülkedir. Tıbbın her alanında görülen bu avantajlar diş hekimliği alanında da üst düzeyde görülmekte ve sadece İstanbul, Ankara gibi büyük şehirlerde değil; İzmir, Antalya, Adana, Hatay gibi şehirlerde de bu imkanlara kolaylıkla ulaşılabilmektedir. Bu şehirlerde bulunan havaalanlarına çeşitli havayolu şirketlerinin düzenlediği direk uçuşlar sayesinde birkaç saat içerisinde ulaşım mümkün olmaktadır. Ayrıca, Türkiye’deki spesifik dental kliniklerde hizmet veren hekimlerin birçoğunun iyi derecede İngilizce biliyor olmaları da, önemli bir avantajdır. Hastalar tüm rahatsızlıklarını veya isteklerini direk hekimine aktarabilmekte ve hekimiyle kolayca anlaşabilmektedir.

Bunun yanında Türkiye’de, en kaliteli dental implant markalarını Avrupa’daki fiyatların üçte birine yaptırabilirsiniz dolayısıyla dünya standartlarına göre oldukça üstün olan böyle bir hizmeti çok ucuza almış olursunuz. Hem ailenizin yanında tatilinizi geçirirken, hem de üstün kalitede ve oldukça ucuza implant tedavisi yaptırmak için, en iyi seçenek Türkiye’dir.

İmplant tedavisi yaptıracağım kliniği ve diş hekimini neye göre seçmeliyim?

Öncelikle, seçeceğiniz hekimlerin alanında uzman olması, örneğin, dental implant tedavisi için ekibin içinde Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi, periodontoloji uzmanı ve Protetik Diş Tedavisi uzmanı olmasına dikkat etmeniz gerekmektedir.Ayrıca, seçtiğiniz dental kliniğin kurumsal bir yapıda olması önemlidir. Tedavilerin sonrasında ortaya çıkabilecek olası komplikasyonlar veya rahatsızlıklarınızı, sizi mağdur etmeden kolayca gidermeye çalışan bir klinik seçimi elbette doğru tercih olacaktır. Bunun yanında kliniğin kolay ulaşılabilir bir lokasyonda olması ve size uygun saatlere randevu verebilecek şekilde esnek çalışma saatlerine sahip olması da bir diğer etkendir. Güleryüzlü, anlayışlı, iyi ikili ilişkiler kurabilen ve beklentilerinizi anlayarak bunları karşılamak için elinden geleni yapmaya çalışan bir diş hekimi ve dental personel, korkularınızı da yenmeye yardımcı olacak ve alacağınız hizmetin kalitesini de yükseltecektir.

Gömülü Diş Nedir, Çekimi Gerekli Midir?

Diş etrafındaki çene kemiğinin çok yoğun olduğu ya da dişetinin çok kalın olduğu durumlarda, çene kavsinin dar olması nedeniyle dişin sürecek yer bulamaması halinde, süt dişlerinin erken kaybı sonucu ya da bazı hastalıklara bağlı olarak sürememiş ve dişetinin altında, kemik içinde kalmış dişlere gömük diş denir. Bu dişler abseye neden oluyorlarsa, ağrı yapıyorlarsa, dişin büyüklüğü ve konumu çene kırığı riski taşıyacak kadar kemiğin incelmesine neden oluyorsa, tümör ya da kist ile birlikteyse ve komşu dişin çürümesine yol açıyorsa çekilmeleri gerekir.

Sürme zamanı geldiği halde çeşitli nedenlerle ağızda yerini alamayan dişlere ” gömülü dişler” denir. Üçüncü büyük azı dişleri ( yirmi yaş dişleri veya akıl dişleri olarak da bilinir ), en sık rastlanan gömülü dişlerdendir. Üçüncü azı dişlerinin sürebilmesi için ağızda yer bulunmuyorsa ve kişi 25 yaşına geldiği halde halen sürmemişse, ” gömülü ” olarak değerlendirilirler. Bazen de bu dişler kısmen sürer, ancak hiçbir zaman tam yüksekliğe ulaşamazlar. Üçüncü azılarınız henüz sürmemişse, dişhekiminizi ziyaret ederek durum hakkında bilgi edinebilir ve gömülü kalan dişlerin neden olabildiği ağrı, şişme, enfeksiyon, çürük ve dişeti hastalıkları gibi bazı problemler ortaya çıkmadan etken dişin çekilmesini sağlayabilirsiniz.

Estetik Diş Hekimliği Nedir?

Estetik diş hekimliği; hastanın yüzü ile uyumlu ve doğal görünümlü olarak yapılan, kozmetik uygulamaları da içeren tedavi şeklidir.

Diş tedavisinden sonra hastanın memnuniyeti sadece tedavinin başarısına bağlı olmayıp, ulaşılan estetik sonuçla da yakından ilgilidir. Estetik konusunda mutlaka hastanın da görüşü alınmalı, istekleri not edilmelidir. Ayrıca estetik sağlanırken biyolojik ve fonksiyonel bakış açıları da ihmal edilmemelidir.

Estetik diş hekimliği uygulamaları hangi durumlarda yapılabilir?

* Dişlerde birçok sebebe bağlı oluşan renklenmelere ya da koyu ve renkli dişlere
* Kazalara bağlı kırılan ön bölge dişlerine
* Birçok neden bağlı olarak meydana gelen ön diş çürüklerine
* Diş etleri çekilmelerinden dolayı kötü görünüme sahip dişlere
* Diş eti tedavilerinden sonra dişlere estetik şekillendirilme yapılması
* Ön bölgede birçok sebebe bağlı olarak kaybedilen dişlerin dudak ve yüz estetiğine uygun olarak şekillendirilmesinde

Estetik diş hekimliği uygulamaları nelerdir?

* Beyazlatma (Bleaching)
* Veneer ( kompozit veya porselen laminate)
* Zirkonyum Dişler
* Full Porselen Kuronlar veya Köprüler
* Dişin Rengiyle Uyumlu Porselen Dolgular
* Diş Eti Şekillendirme
* Ortodonti

Estetik Zirkonyum Diş Nedir?

Klasik porselen köprü ve protezlerin alt yapısı olan gri metalin yerine kullanılan beyaz bir alaşımdır. Zirkonyum porselenler ayrık veya az çapraşık, dönük dişlerde, rengi ve yapısı bozulmuş eski dolgulu, aşırı madde kaybı olan dişlerin restorasyonlarında, arka grup dişlerde köprü veya kaplama olarak, ön grup implant üstü protezlerde ve gülüş estetiğini düzenlemekte kullanılabilir.

Işık geçirgenliği özelliği sayesinde doğal dişlerin görüntüsü tam olarak yakalanır. Sağlıklı dişlerin minesi ışığı tamamen geçirir. Klasik porselen kaplamaların alt yapıları olan metaller dişlerde opak bir görüntü yaratırlar. Bu da dişlerin cansız ve yapay görünmesine sebep olur. Zirkonyum ile bunun önüne geçilmiştir.

Zirkonyum dokuyla uyumlu bir malzemedir. Metal destekli protezlerde görülen dişin boyun bölgesindeki diş etinde morumsu renklenme asla oluşmaz. Diş eti çekilmesine sebep olmaz. Yanlış fırçalama gibi sebeplerden diş eti çekilecek olursa estetik olarak kötü bir görüntü yaratmaz

Estetik Porselen Laminate Nedir?

Parlayan ışıltılı bir gülümse için porselen laminateler oldukça uygundur. Dişi tamamen kesip kaplamak yerine geçen bu uygulama ile hem dişte daha az madde kaybı olur, hem de bazı durumlarda dişe tel takılmasına gerek kalmaz. Laminateler ince bir porselen tabakasıdır, ölçü alındıktan sonra laboratuarda hazırlanır ve dişin ön yani görünen yüzüne yapıştırılır. Dişin sadece ön yüzünde küçük bir hazırlık yapılır. Böylece doğal dişiniz zarar görmez. Laminateler son derece doğal göründükleri için, hayal ettiğiniz kalıcı estetik sağlanmış olur.

Çene ekleminin ağrılarında hangi belirtiler bulunur?

Çene eklemi rahatsızlıklarının teşhisi için ayrıntılı bir muayene şarttır. Klinik ve radyolojik muayenelerin yanında, gerekli olduğunda serolojik testlerden de yararlanılabilinir. Doğru teşhis için hastanın ağız içi ve ağız dışı muayenesi dikkatlice gerçekleştirilmelidir. Hastadan anamnez alınmasını takiben oral muayene yapılır. Dişler ve dişleri çevreleyen dokuların rutin muayenesinin dışında, oklüzal incelemelerin de yapılması önemlidir. Bu incelemelerde şu belirtiler araştırılır:

• Ağzı açıp kapatırken klik, takırtı sesi
  • Kulaklarda çınlama
  • Çenenin limitli açılması veya kilitlenmesi
  • Boyunda ağrı veya sertlik
  • Çiğnerken ağrı
  • Yüzde ağrı
  • Dişleri birbiri üstüne kapatırken ağrı
  • Çiğnerken çenede yorgunluk
  • Esnemede zorluk
  • Sert yiyecekler yerken çenenin kilitlenmesi veya ağrı.

Genel Anestezi ve Sedasyon Altında Diş tedavileri Nelerdir?

Sedasyon uygulamasında bazı Sedatif, Narkotik Analjezik ve bazen Hipnotik bir ilacın kombinasyonu ile hasta rahatlatılır ve kısa bir Amnezi(unutkanlık) sağlanıp Lokal Anestezi ile hastanın diş tedavisi kısa sürede yapılabilir. Bu bir genel anestezi değildir, hastane ya da ameliyathanede değil diş hekimi muayenehanesinde uygulanır. Hasta, hekimden aldığı komutları yerine getirebilir. Hasta ile hekim arasında diyalog yaşanması mümkündür. Diş hekiminde ağzını açması söylediğinde, hasta bunu kolaylıkla yapar. İşlem sırasında anestezi uzmanı, hastayı monitörize ederek nabzını ve tansiyonunu takip eder.

Hasta, operasyon sonrası ilaçların etkisi ile ağızda yapılan diş işlemi, ağrıyı, hoşlanmadığı sesleri, vb. hatırlamayacağından psikolojik travmaya da maruz kalmaz. Bu durum, hastanın daha sonra ki seanslarda diş tedavisine gelişini kolaylaştıracaktır. Bilinçli sedasyon, hem erişkinlerde hem de çocuklarda son derece güvenli olarak kullanılabilmektedir. Bilinen hiçbir yan etkisi yoktur. Erişkinlerde intravenöz (damar içi) uygulanır. Doz ayarlaması kiloya göre yapılır. Çocuklarda ise oral (şurup), rektal (makattan), intranazal (burundan) uygulanan şekilleri vardır. Diş tedavisi işleminin süresine göre ek dozlar verilebilir. Tek seansta birçok diş tedavisini yapmak mümkündür (çekimler, dolgular gibi).

Genel Anestezi ve sedasyon uyguladığımız hasta grupları kimlerdir?

• 4 yaşından küçük çocuklar- bu grup çocukların ikna yolu ile diş tedavileri oldukça güçtür.
  • Gelişim geriliği olan çocuk veya erişkinler
  • İleri derecede fobisi (Korku) olan erişkin hastalar
  • Genel Anestezi gerektiren cerrahi girişimler (Kemik grefti, Kemik kisti vb.)
  • Lokal anestezi ile tek seansta yapılması mümkün olmayan birçok cerrahi işlemin kısa sürede (2–3 saat) genel anestezi altında yapılmasını isteyen hasta grubu